) Zaprogramuj Przyszłość

Aktualności

Spontaniczne decyzje i wielkie niespodzianki

Logo cyfrowy dialog
Logo politechnikia łódzka
Logo funduszy europejskich
Flaga Polski
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego

Spontaniczne decyzje i wielkie niespodzianki

Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej od 30 lat. Podyplomowo ukończyłam studia z oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki i tyflopedagogiki. Obecnie uczę w SP nr 35 w Katowicach.  Jestem wychowawczynią klasy pierwszej, dodatkowo prowadzę rewalidacje z dziećmi posiadającymi orzeczenia o niepełnosprawności. Praca zawodowa przynosi mi wiele satysfakcji. Bardzo lubię też organizować dzieciom i młodzieży czas wolny. Od 23 lat organizuję półkolonie letnie i zimowe, a w czasie wakacji wyjeżdżam na kolonie jako opiekunka. Prywatnie jestem szczęśliwa mężatką i matką trzech wspaniałych synów.  

Udział w projekcie Cyfrowego Dialogu był bardzo spontaniczny. Dowiedziałam się o nim od koleżanek z pracy i od razu postanowiłam do niego przystąpić z klasą trzecią, którą wówczas uczyłam. Przez całe moje życie zawodowe brałam udział w szkoleniach, kursach, warsztatach, zawsze zależało mi na podwyższaniu jakości mojej pracy, a tym samym jakości pracy szkoły. 

Cyfrowy Dialog dał mi szansę na szkolenie się w dziedzinie, którą dzieci uwielbiają. Chciałam pozyskać nowe doświadczenia i narzędzia pracy. Obawy? Tak, miałam je na samym początku, zastanawiałam się, czy dam radę, czy te nowe treści przydadzą mi się na lekcjach i w jakich okolicznościach uda mi się wykorzystać nowa wiedzę. Okazało się, że zaczęliśmy od kodowania, które już od lat towarzyszyło mi w pracy. Podczas udziału w programie wiedzę tę usystematyzowałam i na pewno uzupełniłam. 

Miałam szczęście współpracować z świetną trenerką – Dagmarą, która pokazała mi wiele ciekawych zabaw i zadań z kodowania. Poznałam pracę z matą, kolorowymi kubeczkami itp. Szkoła otrzymała też sprzęt - matę, tablety i roboty do kodowania, co bardzo spodobało się uczennicom i uczniom. Gdy tylko otrzymaliśmy odpowiednie pomoce, rozpoczęłam cykl zajęć z kodowania z moją klasą. Zajęcia odbywały się cyklicznie w ramach zajęć komputerowych, raz lub czasami dwa razy w tygodniu. Uczestniczyła w nich cała klasa, dzieci bardzo chętnie pracowały na tych zajęciach. Przesyłałam zdjęcia i filmiki z tych spotkań trenerce, ale nie tylko! Łączyłyśmy się też w czasie rzeczywistym moich zajęć. Niestety nadszedł czas, kiedy zamknięto szkoły z powodu pandemii, a zajęcia lekcyjne odbywały się zdalnie.  

Pamiętam ten moment, gdy nigdzie nie wychodziłam z domu, zakupy robiłam raz w tygodniu, piekliśmy rodzinnie własny chleb i ograniczyliśmy kontakty bezpośrednie do minimum. Właśnie wtedy zadzwonił do moich drzwi kurier z tabletem, który dostałam z Cyfrowego Dialogu. To była duża niespodzianka. Zaraz potem rozpoczęła się moja przygoda z Kotem Scratchem oraz grami i aplikacjami przydatnymi w pracy. 

Podczas nauki zdalnej uczyłam moich uczniów programowania, tego wszystkiego, czego ja nauczyłam się od trenerek i trenerów Cyfrowego Dialogu. Czas w domach trzeba było trochę urozmaicić i tu znowu przyszedł z pomocą Cyfrowy Dialog, organizując w ramach różnych projektów wspaniałe lekcje zdalne. Postanowiłam brać w nich udział wraz z moimi uczniami. Zajęcia te były ciekawe i każdy znalazł coś, co go interesuje. Poznałam wspaniałych ludzi, prawdziwych pasjonatów, ciepłych, serdecznych dla dzieci i nauczycieli współpracujących z Cyfrowym Dialogiem.  

Z tego miejsca serdecznie dziękuję za piękne i ciekawe lekcje z książką oraz domowy wulkan i wiele ciekawostek z życia zwierząt czy roślin pani Agnieszce Chomickiej-Bosy, pani Teresie Smoleń za legendy o Krakowie, za przygody o dziesięciu skarpetkach i wiele ciekawych lekcji z lekturami. Za wielki spokój i cierpliwość w wprowadzaniu w tajniki kodowania i Scratcha Juniora, batyskaf, plakat na Dzień Ziemi, laurkę na Dzień Matki dziękuję pani Joasi Apanasewicz. Pani Mariola Fik prowadziła ciekawe zajęcia techniczne, gdzie wspólnie z dziećmi robiliśmy hotel dla pszczół, mechanicznego zwierzaka, grę planszową, rakietę i wiele ciekawych rzeczy, za co również dziękuję. Najzabawniejszym dla dzieciaków okazał się pan Krzysztof Jaworski, który pokazał nam, jak można muzykować w Scratchu, nosił naraz kilka par okularów, był też kotem podczas „Scratch Day”.  Jego ciekawe zajęcia o prądzie elektrycznym, pierwszych komputerach, konstrukcjach mostów i systemie zero jedynkowym robiły furorę wśród uczniów, dziękujemy. Dzięki tym webinarom zdobyłam tyle informacji i pomysłów do pracy, że postanowiłam je spisywać w moim codziennym kalendarzu. Biorąc udział w webinarach, każdego dnia robiłam sobie notatki z tych zajęć, fotografowałam ciekawe zadania czy rebusy. Notowałam dosłownie wszystko, żeby później móc tę wiedzę wykorzystać w pracy z kolejnymi dziećmi. Poznałam wiele ciekawych pozycji książkowych, a te które znałam, były przypomniane w interesujący sposób. Tym oto sposobem mam zapisanych 68 webinarów dla dzieci. Ktoś mógłby zapytać: po co to, jeśli te zajęcia były nagrane i można je odtworzyć. I być może ma rację, ale dla mnie cenniejsze są wrażenia, spostrzeżenia na świeżo podczas zajęć. Moje notatki pozwolą mi nie tylko zatrzymać konkretne działania, ale też dzięki nim będę wiedziała, co i kiedy mogę wykorzystać w obecnej pracy. Dzięki mojej trenerce i prowadzącym webinary poznałam wiele stron i aplikacji np.: Kodable, Code. Org, Word Wall, Learning Apps, Pisu Pisu , Matzoo, Pixabay, Appwritereader.com, Muselfie. Korzystam z nich obecnie podczas lekcji  i rewalidacji zdalnych. Prócz webinarów dla dzieci uczestniczyłam też w wielu webinarach dla nauczycieli. Największą radość sprawił mi kontakt ze światem podczas codziennych webinarów, gdy siedzieliśmy na kwarantannie w domu. Rozmawiałam potem na lekcjach z dziećmi na temat tego, czego się dowiedziały. 

 

Dzięki projektowi Zaprogramuj Przyszłość nauczyłam się jak kodować i programować, co wykorzystuję w pracy z dziećmi. Poznałam wspaniałych ludzi, a szkoła otrzymała sprzęt do pracy. Zachęcam osoby, które nie brały udziału w tego typu przedsięwzięciu, aby weszły w projekt Cyfrowego Dialogu bez obaw. To świetna zabawa i pewnego rodzaju innowacja dla uczniów, a dla nauczycieli satysfakcja z działania. Czekam na kolejne ciekawe projekty. 

 

Uczestniczka projektu Barbara Kleinert 

Bądź na bieżąco

AKTUALNOŚCI

12/12/19

Start szkoleń „Zaprogramuj Przyszłość”

W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
 

czytaj więcej

13/01/20

Zapraszamy na kolejne szkolenia

Przed nami kolejne szkolenia dla nauczycieli w projekcie Zaprogramuj Przyszłość

czytaj więcej

11/02/20

Baner na stronę szkoły

Twoja szkoła bierze udział w "Zaprogramuj Przyszłość"? Wrzuć baner na stronę!

czytaj więcej

Kontakt

Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

e-mail: kontakt@cyfrowydialog.pl

tel.: +48 733 786 302