12/12/19
Start szkoleń „Zaprogramuj Przyszłość”
W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
)
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logo Fundacji Orange i Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania. Na ekranie widać dzieci siedzące na matach z tabletami. Następnie pokazana zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami i powiatami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: region legnicko-głogowski, a w nim powiaty: głogowski, górowski, legnicki, lubiński, polkowicki, region bydgoskotoruński, a w nim powiaty: bydgoski oraz toruński, region piotrkowski, a w nim powiaty: bełchatowski, opoczyński, piotrkowski, radomszczański oraz tomaszowski, region gdański, a w nim powiaty: gdański, kartuski, nowodworski, pucki, wejherowski, region częstochowski, a w nim powiaty: częstochowski, kłobucki oraz myszkowski, region tyski, a w nim powiaty: bieruńsko-lędziński, mikołowski oraz pszczyński, region ełcki, a w nim powiaty: ełcki, giżycki, olecki, piski, gołdapski oraz węgorzewski, region olsztyński, a w nim powiaty: bartoszycki, kętrzyński, mrągowski, nidzicki, olsztyński, szczycieński oraz lidzbarski, region szczecinecko-pyrzycki, a w nim powiaty: choszczeński, drawski, myśliborski, pyrzycki, szczecinecki, świdnicki, wałecki oraz łobeski.
Wypowiada się Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa. Następnie widzimy dzieci w klasie podczas nauki programowania, siedzące z tabletami na matach. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200) oraz liczba uczniów (20 000), biorących udział w programie.
Następnie wypowiada się Pani Iwona Brzózka- Złotnicka ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaje pokazana grupa dzieci podczas zajęć wraz z nauczycielkami. Wypowiedzi udziela Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa.
Na końcu filmu ukazane zostają dzieci podczas edukacyjnej zabawy, na dole ekranu widnieją linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl/ oraz do fanpage’a na Facebooku (https://plpl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Pojawia się również logo Regionalnego Funduszu Rozwoju regionalnego, Unii Europejskiej oraz, niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej Netcamp.
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logotypy Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „NetCamp”. Na ekranie widać dzieci podczas zajęć z kodowania, bawiące się robotem i grające na owocach. Dzieci opowiadają o tym, co najbardziej podobało im się na zajęciach z programowania. Następnie wypowiada się nauczycielka i trenerka programowania, Pani Agnieszka Kucisz z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200), liczba szkół (260) oraz liczba regionów (9), a także liczba pracowników bibliotek, domów kultury i placówek doskonalenia nauczycieli (450), którzy biorą udział w projekcie. Widzimy dzieci i nauczycielkę podczas lekcji kodowania. Wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran ze szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie. Następnie widzimy dzieci układające klocki na matach. Wypowiada się zastępca dyrektora Pani Krystyna Kamka z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. W tle widać roboty sterowane przez dzieci. Wypowiedzi udziela Pani Dyrektor Małgorzata Wyszyńska z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Piszu. Dzieci tańczą do kodu klaszcząc. Ponownie wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran. Widać dzieci układające plastikowe kubeczki. Potem wypowiada się nauczycielka, Pani Beata Czerwińska, ze Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie oraz dzieci. Na końcu filmu pokazane są dzieci uczące się i bawiące na macie edukacyjnej. Na dole ekranu pojawiają się linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl / oraz do fanpage’a na Facebooku (https://pl-pl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Przedstawiona zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: legnicko-głogowski, bydgosko-toruński, piotrkowski, gdański, częstochowski, tyski, ełcki, olsztyński, szczecinecko-pyrzycki. Następnie pojawia się logo Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków UE, oraz niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”.
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Publicznej Salezjańskiej Szkole Podstawowej w Poznaniu, a obecnie pracuję w świetlicy szkolnej.
O projekcie Zaprogramuj Przyszłość dowiedziałam się od koleżanek, które uczestniczyły w stacjonarnych warsztatach. Rozmawiając z nimi i widząc ich entuzjazm, podekscytowanie i zaangażowanie w zajęcia z programowania, również chciałam podnieść swoje kompetencje z tego zakresu.
Przystępując do projektu czułam się trochę niepewnie, ponieważ miałam niewielkie pojęcie o programowaniu, jednak po kilku godzinach aktywnego słuchania (uczestniczyłam w warsztatach zdalnie) okazało się, że nie taki diabeł straszny…
Moje wrażenia z uczestnictwa w projekcie Zaprogramuj Przyszłość są bardzo pozytywne. Poznałam tam ludzi pełnych pasji (m.in.: Dorota Czech-Czerniak, Agnieszka Chomicka-Bosy, Joanna Apanasewicz, Krzysztof Jaworski), kreatywnych, zaangażowanych w stu procentach w to co robią, którzy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami, wrażeniami i pomysłami. Poznałam nowe narzędzia (roboty Dash, maty, kubeczki, aplikacje, itd.), które pomagają uczniom poznać i lepiej zrozumieć kodowanie i programowanie; rozwijają logiczne myślenie, spostrzegawczość, pomagają współpracować w grupie. I takie umiejętności rozwijali uczniowie, z którymi ja pracowałam realizując założenia projektu.
Na każde zajęcia z kodowania i programowania moja grupa czekała z niecierpliwością, często dopytywali się: Kiedy będą następne zajęcia? Co dziś nowego poznamy? Widziałam ich zaangażowanie, ciekawość i chęć poznawania. Wspólnie odkrywaliśmy moc maty do kodowania oraz kubeczków, z których tworzyliśmy ciekawe budowle. Odkryliśmy również, że kolorowanie wcale nie musi być nudne (aplikacja Quiver). Kodowaliśmy z króliczkiem PixBlocks i „kosmitą” Lightbot. W czasie nauczania zdalnego moja grupa kodowała i odkodowywała obrazki, szyfrowała i odszyfrowywała słowa, uczestniczyła w bożonarodzeniowych warsztatach prowadzonych przez Joannę Apanasewicz i Krzysztofa Jaworskiego, a także spędzała czas korzystając między innymi ze stron: digipuzzle.net, code.org, https://seoi.net/butterfly/ oraz wiele innych.
Dziękuję za przygodę z projektem Zaprogramuj Przyszłość i mam nadzieję, że jeszcze nie raz skorzystam z inicjatyw organizowanych przez Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.
Uczestniczka projektu - Joanna Połomka
Bądź na bieżąco
12/12/19
W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
13/01/20
Przed nami kolejne szkolenia dla nauczycieli w projekcie Zaprogramuj Przyszłość
11/02/20
Twoja szkoła bierze udział w "Zaprogramuj Przyszłość"? Wrzuć baner na stronę!