12/12/19
Start szkoleń „Zaprogramuj Przyszłość”
W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
)
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logo Fundacji Orange i Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania. Na ekranie widać dzieci siedzące na matach z tabletami. Następnie pokazana zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami i powiatami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: region legnicko-głogowski, a w nim powiaty: głogowski, górowski, legnicki, lubiński, polkowicki, region bydgoskotoruński, a w nim powiaty: bydgoski oraz toruński, region piotrkowski, a w nim powiaty: bełchatowski, opoczyński, piotrkowski, radomszczański oraz tomaszowski, region gdański, a w nim powiaty: gdański, kartuski, nowodworski, pucki, wejherowski, region częstochowski, a w nim powiaty: częstochowski, kłobucki oraz myszkowski, region tyski, a w nim powiaty: bieruńsko-lędziński, mikołowski oraz pszczyński, region ełcki, a w nim powiaty: ełcki, giżycki, olecki, piski, gołdapski oraz węgorzewski, region olsztyński, a w nim powiaty: bartoszycki, kętrzyński, mrągowski, nidzicki, olsztyński, szczycieński oraz lidzbarski, region szczecinecko-pyrzycki, a w nim powiaty: choszczeński, drawski, myśliborski, pyrzycki, szczecinecki, świdnicki, wałecki oraz łobeski.
Wypowiada się Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa. Następnie widzimy dzieci w klasie podczas nauki programowania, siedzące z tabletami na matach. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200) oraz liczba uczniów (20 000), biorących udział w programie.
Następnie wypowiada się Pani Iwona Brzózka- Złotnicka ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaje pokazana grupa dzieci podczas zajęć wraz z nauczycielkami. Wypowiedzi udziela Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa.
Na końcu filmu ukazane zostają dzieci podczas edukacyjnej zabawy, na dole ekranu widnieją linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl/ oraz do fanpage’a na Facebooku (https://plpl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Pojawia się również logo Regionalnego Funduszu Rozwoju regionalnego, Unii Europejskiej oraz, niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej Netcamp.
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logotypy Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „NetCamp”. Na ekranie widać dzieci podczas zajęć z kodowania, bawiące się robotem i grające na owocach. Dzieci opowiadają o tym, co najbardziej podobało im się na zajęciach z programowania. Następnie wypowiada się nauczycielka i trenerka programowania, Pani Agnieszka Kucisz z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200), liczba szkół (260) oraz liczba regionów (9), a także liczba pracowników bibliotek, domów kultury i placówek doskonalenia nauczycieli (450), którzy biorą udział w projekcie. Widzimy dzieci i nauczycielkę podczas lekcji kodowania. Wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran ze szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie. Następnie widzimy dzieci układające klocki na matach. Wypowiada się zastępca dyrektora Pani Krystyna Kamka z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. W tle widać roboty sterowane przez dzieci. Wypowiedzi udziela Pani Dyrektor Małgorzata Wyszyńska z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Piszu. Dzieci tańczą do kodu klaszcząc. Ponownie wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran. Widać dzieci układające plastikowe kubeczki. Potem wypowiada się nauczycielka, Pani Beata Czerwińska, ze Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie oraz dzieci. Na końcu filmu pokazane są dzieci uczące się i bawiące na macie edukacyjnej. Na dole ekranu pojawiają się linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl / oraz do fanpage’a na Facebooku (https://pl-pl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Przedstawiona zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: legnicko-głogowski, bydgosko-toruński, piotrkowski, gdański, częstochowski, tyski, ełcki, olsztyński, szczecinecko-pyrzycki. Następnie pojawia się logo Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków UE, oraz niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”.
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. Pracuję w zawodzie 14 lat. Uczę w Zespole Szkół Salezjańskich w Poznaniu.
Decyzja o wzięciu udziału w projekcie była jedną z moich lepszych decyzji w działaniach zawodowych. Czułam, że komputerowy świat gdzieś gna, byłam dość zagubiona i przerażona tym, że nie nadążam... A jeszcze miałam uczyć programowania, kodowania…
Uch! To było za dużo. Pewnie moi uczniowie byli bardziej „na czasie” niż ja. Do momentu szkoleń w ramach Zaprogramuj Przyszłość…
Szkolenia były bardzo inspirujące. Nasza trenerka (Dorota Czech-Czerniak) pokazała nam, że nie ma się czego bać. Mogłyśmy wszystkiego krok po kroku się nauczyć, doświadczyć i wypróbować na sobie poprzez liczne działania praktyczne, poczynając od prostego kodowania offlinowego po wykorzystanie robotów Dash.
Świetnie, że w szkoleniu mogło wziąć udział kilka osób z naszej placówki. Była to okazja do pogłębienia współpracy w zespole i wzbogacenia szkoły o nowe sprzęty, które będą służyły także kolejnym rocznikom naszych uczniów.
Moi uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale też wiele się nauczyli. Każdy z nich znalazł coś dla siebie. Jedni polubili zajęcia z kolorowymi kubeczkami, inni stali się mistrzami kodowania na macie. Inni zaś uwielbiali pracę z tabletami i robotami Dash, a jeszcze inni zaprzyjaźnili się ze Scratchem.
Razem z „Zaprogramuj przyszłość” nie straszne mi było zdalne nauczanie. Tylko dzięki udziałowi w projekcie i wsparciu trenerki, z którą zawsze mogłam się skonsultować, czułam, że otwiera się nowy rozdział w moim szkolnym życiu. Szukałam aplikacji, które usprawnią moją pracę, odnalazłam i nauczyłam się korzystać z narzędzi, które uatrakcyjniły zdalne nauczanie i sprawiły, że moi uczniowie nie musieli, ale chcieli pracować mimo trudnych, pandemicznych warunków.
Serdecznie dziękuję za inicjatywę i przeprowadzony projekt. Gdyby nie szkolenia, tablet i wiadomości z webinarów oraz zasobów internetowych projektu nie wyobrażam sobie mojej pracy w czasie pandemii.
Uważam, że Zaprogramuj przyszłość przeniósł mnie na wyższy poziom pracy. Dzięki udziałowi w projekcie oraz własnym poszukiwaniom jestem bardziej świadomym i doświadczonym nauczycielem, wiem z praktyki, czym są kompetencje cyfrowe i jak może wyglądać nauczanie godne XXI wieku.
Uczestniczka projektu - Elżbieta Pietrzak
Bądź na bieżąco
12/12/19
W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
13/01/20
Przed nami kolejne szkolenia dla nauczycieli w projekcie Zaprogramuj Przyszłość
11/02/20
Twoja szkoła bierze udział w "Zaprogramuj Przyszłość"? Wrzuć baner na stronę!