) Zaprogramuj Przyszłość

Aktualności

Logo cyfrowy dialog
Logo politechnikia łódzka
Logo funduszy europejskich
Flaga Polski
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego

Zakodowany czerwony kapturek

Nauczycielki i nauczyciele uczestniczący w projekcie "Zaprogramuj Przyszłość" tak jak wszyscy też przenieśli swoje aktywności do sieci. Dzięki rozwinięciu kompetencji cyfrowych poszło im to całkiem sprawnie. Ważną częścią projektu jest to, że jego uczestnicy dzielą się doświadczeniami i wzajemnie wspierają. Magdalena Kucharczyk i Magdalena Borejszo ze Szkoły Podstawowej nr 68 im. Pułku Ułanów Podolskich w Szczecinie stworzyły trzy ciekawe scenariusze i karty pracy dla swoich uczniów na zajęcia online, które udostępniły do wykorzystania innym uczestnikom i uczestniczkom projektu. Wszystkie scenariusze zostały tak zaprojektowane, aby łączyć naukę z zabawą i jak najbardziej zachęcić dzieci do aktywności. 

 

Kodowanie online 

Pierwszy scenariusz to proste zadania do zaprezentowania dzieciom online, które mogą samodzielnie wykonać w domu. Pierwsze to połączenie kodowania z rysowaniem, podczas którego dzieci za pomocą kostki do gry i wyrzuconej na niej ilości oczek dowiadują się jak powinien wyglądać fragment ciała pająka, który po każdym rzucie kostką mają narysować. Druga propozycja to tworzenie własnego obrazka za pomocą generatora kodów.  Ostatnia propozycja, to rozkodowywanie wyrazów poprzez poruszanie się po planszy według strzałek. 

Link do scenariusza

W Świecie Bajek 

Drugi scenariusz pozwala uczennicom i uczniom poznać bajkę o Czerwonym Kapturku. Jednak nie od razu wiedzą, o jakiej bajce będzie mowa na lekcji. Najpierw muszą tę informację odkodować. Później przekonujemy się, że kodowanie to nie tylko cyfry i symbole. Kodowanie to również zabawa słowami. Uczniowie przestawiając kolejne sylaby poznają słowa związane z omawianą bajką. Podczas zajęć jest również czas na kodowanie na macie. Pierwsza z aktywności to wyznaczanie drogi Czerwonego Kapturka do babci omijając wszelkie czyhające na nią w lesie niebezpieczeństwa, Druga to uzupełnianie zapasów do koszyczka. A na koniec dyktando graficzne, czyli tworzenie obrazka za pomocą odpowiednich kodów i kolorów. 

Link do scenariusza

Ludzie listy piszą 

To trzeci scenariusz zaproponowany przez uczestniczki projektu. Podczas tych zajęć uczniowie dowiadują się jak obecnie ludzie się ze sobą komunikują, a jak robiono to kiedyś. Odpowiedzi na pytania poznają wykonując działania matematyczne lub dopasowując odpowiednie kolory do liter. Samodzielnie wybierają atrybuty listonosza oraz na podstawie obrazków opowiadają jaką drogę przebywa list od nadawcy do adresata. Wykonują też kolejne aktywności związane z wizytą na poczcie w aplikacji genial.ly. Kolejne zadanie to odgadnięcie kto na świecie dostaje najwięcej listów. Tego uczniowie mogą się dowiedzieć poprzez narysowanie zakodowanego obrazka. Ostatnie zadanie to własnoręczne napisanie i wysłanie listu do Świętego Mikołaja. 

Link do scenariusza

To trzy naprawdę ciekawe propozycje zajęć, które można przeprowadzić z uczniami zarówno online, jak i w szkole, kiedy już do niej wrócimy, mogą być świetną inspiracją do tworzenia kolejnych ciekawych scenariuszy przez uczestników i uczestniczki projektu. 

Paniom Magdalenom serdecznie gratulujemy kreatywności i życzymy samych sukcesów w realizacji swojej pasji, bo co do tego, że nauczanie jest ich pasją nie mamy żadnych wątpliwości.

 

Bądź na bieżąco

AKTUALNOŚCI

12/12/19

Start szkoleń „Zaprogramuj Przyszłość”

W listopadzie wystartowały pierwsze szkolenia stacjonarne w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość”
 

czytaj więcej

13/01/20

Zapraszamy na kolejne szkolenia

Przed nami kolejne szkolenia dla nauczycieli w projekcie Zaprogramuj Przyszłość

czytaj więcej

11/02/20

Baner na stronę szkoły

Twoja szkoła bierze udział w "Zaprogramuj Przyszłość"? Wrzuć baner na stronę!

czytaj więcej

Kontakt

Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

e-mail: kontakt@cyfrowydialog.pl

tel.: +48 733 786 302